פרסום של פוסטים ויראלייים
פוסטים ויראליים רלוונטיים מייצרים תנועה ושיתופים בכרטיס. שימוש בסרטונים מצחיקים, פוסטים פוליטיים, תחרויות והגרלות בין גולשים מייצרים באז לכרטיס העסק ומרחיבים את קהל האוהדים לפוסט הרלוונטי ובהמשך גם לכרטיס העסקי.
סרטונים מצחיקים של חיות לא יעזרו לכרטיס של רואה חשבון, אבל סרטון שמראה ילדים שמספרים על זה שהם חולמים יום אחד להיות רואה חשבון, ולעבוד על ניירת ובירוקרטיה במשך 12 שעות ביום יביא לאותו רואה חשבון ערך ויראלי ויוריד לו את תחושת ה "חשיבות עצמית" שבהמשך תייצר לו נגישות טובה יותר ללקוחות פוטנציאליים.
יצירת המלצות אובייקטיבית
תחום ההמלצות האובייקטיבית נופל בין קטגוריות "יצירת ערך" לקטגורית פרסום גרילה, על מנת לקבל המלצה אובייקטיבית מלקוח יש לייצר ערך מוסף לגולש שייצר את ההמלצה. מתן שירות טוב או מוצר איכותי יגדילו את הסיכוי לקבל המלצות אמינות.
חלק מהחברות לקידום אורגני בפייסבוק מייצרות קיצורי דרך להמלצות בקבוצות וקהילות על ידי שימוש באוואטרים ׁ(גולשים שאינם אמיתיים) על מנת לייצר המלצות בקבוצות שונות. הנושא הזה נפוץ בעיקר בקידום של פוליטיקאים שמשתמשים באוואטרים וטרולים על מנת לשנות את דעת הקהל בפייסבוק בקבוצות משפיעות.
בשנים האחרונות התחום הועתק גם לעולם המסחר והשירותים, וכיום ישנן הערכות שמעל ל 40% מההמלצות ברשתות החברתיות אינן נובעות ממניעים אובייקטיבים.