99 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
ניהול כרטיס בפייסבוק  | 100

 

ניתוח ובניית קהלים

אחד מהיתרונות המובהקים בפרסום בפייסבוק הוא היכולת לפנות לקהלים שונים עם מסרים שמחברים ביניהם לעולם התוכן של בעל העסק. דרך פנייה לקהל בשפתו ושימוש במסרים שיווקיים מתאימים ניתן להגדיל באופן משמעותי את יחסי ההמרה.
 
לדוגמה:  מועדון שחייה שמשלב חוגים לתינוקות, לנוער ולגיל הזהב יפנה להורים טריים עם מסר "חוגי שחייה לגיל הרך", לנוער "הצטרף למועדון ולתחרויות שחייה ארציות, ולגיל הזהב "התעמלות מתחת למים, לשיפור יכולת התנועה ואיכות החיים".
 
בניית הקהלים השונים בפייסבוק יכולה להתבצע באופן ישיר על ידי מערכות פייסבוק (דינאמי אבל מוגבל) או באופן עקיף על ידי שימוש בפונקציית LOOK ALIKE שמבוססת על העלאה של מאגר מידע של לקוחות למערכות פייסבוק, ובקשה מפייסבוק למצוא אנשים דומים ללקוחות, בעלי תחומי עניין דומים.
 
בניית קהל LOOK ALIKE מדויק ואיכותי שיניב תוצאות לאורך זמן מצריך שימוש במאגר מידע מספיק גדול שיאפשר למערכות של פייסבוק להרחיב את הקהל על בסיס כמות נאותה של מידע, רצוי לבנות את הקהל על לפחות כמה אלפי גולשים.