97 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
ניהול כרטיס בפייסבוק  | 98

 

ניהול כרטיס בפייסבוק

עבודת ניהול שוטף של כרטיס עסקי בפייסבוק מתחלקת למספר אפשרויות כגון,
  • כתיבה שיווקית של פוסטים אינפורמטיביים.
  • פרסום של פוסטים ויראלייים ושיווקיים לעסק.
  • יצירת המלצות אובייקטיבית בקבוצות וקהילות שונות רלוונטיות.
  • הגדלת מספר העוקבים לעסק (לייקים) דרך שיווק גרילה, אורגני וממומן.
  • מתן תשובות ואינפורמציה ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים.
  • ניתוח ובניית קהלים, והתאמת מסרים שונים לסגמנטים שונים של קהלים.
  • ניהול קמפיינים ממומנים דרך מודל המודעות ו\או מודל פוסטים ממומנים.  
 
שילוב וניהול נכון של כלל הגורמים יבטיח הצלחה ויצירה של לידים או מכירות מפייסבוק.

כתיבה שיווקית של פוסטים אינפורמטיביים

אינפורמציה לגבי העסק צריכה לעבור בפייסבוק בצורה שיווקיות. במקום פרסום של פוסט יבש שמדבר על "טיול טרקטורונים באזור ירושלים" רצוי לפרסם "טיול אקסטרים בשטח המשלב מעבר מעל נחלים, בוץ ופאן בחוויה קבוצתית בלתי נשכחת על הרי ירושלים!"
 
העברנו במסר את אותה האינפורמציה, אך הכללנו את תחושת החוויה וההרגשות אותן יחווה המשתתף בטיול. הגולשים בפייסבוק רוכשים חוויה, המוצר או השירות שאנחנו מספקים נועד לשרת את החוויה.
 
עכשיו חלקכם בטח חושבים, אני רואה חשבון, איזה חוויה אני מייצר ?
גם רוא"ח שנחשב באופן כללי לספק שירות "משעמם" מוכר חוויה. לדוגמה:  רוא"ח יכול לפרסם פוסט בסגנון "ירדו לך ההכנסות, רוב הסיכויים שמגיע לך החזר מס מהמדינה. חייג אלי וקבל יעוץ ראשוני חינם, 78% מהמקרים זכאים להחזר מס מיידי של אלפי שקלים !"  פוסט בסגנון זה יניב פי כמה יותר תוצאות מפוסט אינפורמטיבי על החזרי מס.    יצרנו חווית רווח, הגולש קורא וחושב מה הוא יכול לעשות עם כמה אלפי שקלים פנויים.

פרסום של פוסטים ויראלייים

פוסטים ויראליים רלוונטיים מייצרים תנועה ושיתופים בכרטיס.  שימוש בסרטונים מצחיקים, פוסטים פוליטיים, תחרויות והגרלות בין גולשים מייצרים באז לכרטיס העסק ומרחיבים את קהל האוהדים לפוסט הרלוונטי ובהמשך גם לכרטיס העסקי.
 
סרטונים מצחיקים של חיות לא יעזרו לכרטיס של רואה חשבון, אבל סרטון שמראה ילדים שמספרים על זה שהם חולמים יום אחד להיות רואה חשבון, ולעבוד על ניירת ובירוקרטיה במשך 12 שעות ביום יביא לאותו רואה חשבון ערך ויראלי ויוריד לו את תחושת ה "חשיבות עצמית" שבהמשך תייצר לו נגישות טובה יותר ללקוחות פוטנציאליים.

יצירת המלצות אובייקטיבית

תחום ההמלצות האובייקטיבית נופל בין קטגוריות "יצירת ערך" לקטגורית פרסום גרילה, על מנת לקבל המלצה אובייקטיבית מלקוח יש לייצר ערך מוסף לגולש שייצר את ההמלצה. מתן שירות טוב או מוצר איכותי יגדילו את הסיכוי לקבל המלצות אמינות.

חלק מהחברות לקידום אורגני בפייסבוק מייצרות קיצורי דרך להמלצות בקבוצות וקהילות על ידי שימוש באוואטרים ׁ(גולשים שאינם אמיתיים) על מנת לייצר המלצות בקבוצות שונות.  הנושא הזה נפוץ בעיקר בקידום של פוליטיקאים שמשתמשים באוואטרים וטרולים על מנת לשנות את דעת הקהל בפייסבוק בקבוצות משפיעות.

בשנים האחרונות התחום הועתק גם לעולם המסחר והשירותים, וכיום ישנן הערכות שמעל ל 40% מההמלצות ברשתות החברתיות אינן נובעות ממניעים אובייקטיבים.