ככל שפרופיל הקישורים יכיל קישורים יותר "איכותיים" ויגיע מיותר אתרים בעלי אמון גבוה, כך יגבר קצב ההתקדמות של האתר במיקומים בגוגל.
מדדי איכות ואמון לקישורים
איכות הקישור נמדדת על ידי גוגל ע"פ מספר פרמטרים הכוללים בין השאר את האתר ממנו הגיע הקישור, המיקום בו נמצא הקישור באתר, רלוונטיות התוכן בעמוד ממנו יוצא הקישור לאתר אליו הקישור מועבר, סוג הקישור והטקסט העומד מאחוריו, טריות הקישור, כמה קישורים יוצאים מאותו העמוד לאתרים האחרים ועוד.
על מנת לשפר את המדדים, יש להקפיד ולהוציא קישורים בעיקר ממקומות רלוונטים, או לייצר את הרלוונטיות על ידי שימוש בטקסט עוטף לקישור שייצר רלוונטיות לעמוד התוכן אליו אנו מקשרים.
לדוגמה: יש לנו אפשרות לקבל קישור מאתר שעוסק בתחום הרכב, אך האתר שאותו אנחנו מקדמים עוסק בהפרעות שינה. לכאורה, מבחינת הגולשים וגוגל אין קשר בין הנושאים. על מנת לייצר את הקשר בין הנושאים אפשר לייצר טקסט שמדבר על הפרעות שינה אצל נהגים, ומקשר דרך המילה "הפרעות שינה" אל העמוד הרלוונטי באתר שעוסק בהפרעות שינה.