מדדי איכות לעמודים שאליהם מוציאים קישורים

קישורים נכנסים לעמודים שונים באתר אותו אנו מקדמים, בעמוד אליו נכנס הקישור כדאי לשמור על רלוונטיות גבוהה של תוכן.  לדוגמא, קישור בעל עוגן יחסית מדויק מסוג Money: "שאיבת שומן ללא ניתוח" רצוי שיקשר אל עמוד מדויק שמתייחס לשאיבת שומן ללא ניתוח ולא אל עמוד בית של מנתח פלסטי שאין עליו אזכורים לפרוצדורה.  לעומת קישור בעל עוגן כללי כגון: "ד"ר עזריה מנתח פלסטי" שיכול להוביל לעמוד הבית.


 

מדדי איכות לקישורים

איכות אתר אינטרנט נמדדת כיום ע"פ פרמטרים שכוללים בין השאר את האלגוריתם הישן של גוגל שנקרא PAGERANK, והחדש יותר שנקרא TRUST RANK.  הפרמטרים שעל פיהם עובדים האלגוריתם כוללים בין השאר את כמות הקישורים הנכנסים לאתר ואיכותם, כמות האזכורים לאתר במדיות חברתיות, איכות התכנים באתר, טריות התוכן באתר, רלוונטיות ועוד.

בשנים האחרונות גוגל הוסיף המון פרמטרים חדשים לאלגוריתם שמדרג את איכות האתר שמבוססים על התנהגויות של גולשים באתר כגון:  זמני שהייה של גולשים באתר, כמות העמודים שגולשים עוברים בכל אתר, כמות החזרות של גולשים לאותם אתרים, הרשמות, יצירת קשר דרך טפסים, יחס החשיפות להקלקות ממסך התוצאות של גוגל ועוד פרמטרים שגוגל אוסף דרך הגוגל אנליטיקס והגוגל קונסול.

שווה לאתר ולמצוא אתרים בעלי מדדי איכות גבוהים שמאפשרים הוצאת קישורים אל האתר, כל קישור איכות יהיה בעל ערך גדול פי כמה מקישור מאתרים בעלי מדדי איכות נמוכים.

בכל מקרה, כדאי לשמור על תמהיל רחב של קישורים מאתרים בעלי איכויות שונות מאחר והדירוגים של גוגל משתנים על בסיס יומי, ואתר בעל מדד איכות גבוה עלול ליפול בעצמו לסטאטוס ספאם ולמשוך אחריו אתרים אחרים.
 
41  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
מדדי איכות לקישורים | 42