109 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
עתיד השיווק באינטרנט  | 110

 

חיזוי שאילתות

כבר היום גוגל יודעת לחזות חלק גדול מהחיפושים והפעילויות היומיות שלנו ע"י שימוש במגוון האפליקציות והיישומים שבבעלותה כגון: Waze, גוגל מפות, GMAIL, היומן של גוגל ועוד.
 
בין היישומים שגוגל מפעילה כיום בתחום החיזוי הם תחזית בוקר לתנועה על קו הנסיעה שלך לעבודה עם עדכון מתי כדאי לך לצאת, עדכונים על טיסות \ נסיעות ברכבת ע"פ כרטיסים שרכשת אונליין והגיעו אלייך ל GMAIL.
 
בעתיד גוגל יגיעו אלינו עם מידע בדיוק כשנהיה צריכים אותו.  תהליכי חיזוי הצורך יתבססו על רשת האמצעים שגוגל מפעילה בתחום המידע, מפות, יומנים, אימיילים ועוד.   תוך שימוש ברשת המידע משלל היישומים, גוגל תבין את הצרכים של כל משתמש, את שגרת יומו ואת צרכיו בשביל לספק לו את פיסת המידע בדיוק בזמן ובמקום שהוא צריך אותה.

פרסונליזציה בגוגל

כל אחד והגוגל שלו.   גוגל כבר מספר שנים מראה תוצאות חיפוש ופרסומות שונות לכל גולש ע"פ דפוסי ההתנהגות השונים, הרגלי הצריכה, קריאת התכתבויות באימייל שלנו, שימוש ב WAZE ובגוגל מפות ועוד.
 
בשנים הקרובות גוגל ימשיכו לחזק את תחום הפרסונליזציה, ובעזרת פיתוחים שונים של יכולות AI - בינה מלאכותית, מנוע החיפוש שלנו יהפוך להיות העוזר האישי שלנו.  גוגל בשנת 2030 ככל הנראה יזהה אותנו לפי החתימה הקולית שלנו וידע מתי אנחנו רעבים בשביל לתת לנו טיפים על מסעדות מתאימות באזור.

השתלבות במציאות מדומה ורבודה VR \ AR

ב 2013 שחררו לפיילוט את "משקפי גוגל"  Google Glasses ואפשרה למתכנתים להתחיל לפתח על הפלטפורמה. היישומים הראשונים על הפלטפורמה כיום בסיסיים ביותר וכוללים ניווט בהליכה, קריאה ושליחת הודעות ב Whats App כשהבסיס הוא אפליקציות שמיועדות למסכים רגילים עם התאמות לתצוגה על משקפיים.
 
בשנת 2014 מארק צוקרברג הכריז על רכישה ב 3 מיליארד דולר את חברת אוקולוס שנחשבה המתקדמת ביותר בתחום המציאות מדומה.  באוקטובר 2016 בפייסבוק הדגימו לראשונה את היישום חברים Facebook Friends  שמאפשר פגישה עם חברים בפייסבוק על פלטפורמת האוקולוס במציאות מדומה.
 
ע"פ כמות החברות שעוסקות במציאות מדומה, ורבודה (מאות חברות בארה"ב) התכונות החשובות של מציאות רבודה יתפתחו ויגיעו כנראה בעשור הקרוב למצב שרובנו נשתמש במציאות רבודה באופן יומיומי.

המציאות והעולם הוירטואלי יתחברו ל "עולם משודרג" Hyper Reality.
 
גוגל ופייסבוק משקיעים ביחד מיליארדים לפיתוח של חומרה ותוכנה לכיוון המציאות החדשה מאחר ושתיהן מבינות שהעיניים נמצאות כיום שעות על מסכי הטלפון והמחשב, ועתידות לנדוד בחלק גדול מהזמן למציאות המדומה והרבודה.
 
מצורף קישור לסרטון שבויים ע"י אמן יפני שמדגים את העולם דרך משקפי Hyper Reality - שווה צפייה !
http://hyper-reality.co/