טכנולוגיית הבלוקצ'יין

את טכנולוגיית הבלוקצ'יין רובנו מכירים דרך עולם הביטקוין והמטבעות הוירטואלים.
אך הבלוקצ'יין מייצג הרבה יותר ממטבעות וירטואלים, הוא מאפשר העברה של אמון
בין אנשים מכל נקודה בעולם לכל נקודה אחרת בלי צורך בגורם מרכזי.

המהפכה הראשונה - הפצת מידע

האינטרנט יצר מהפכה של הפצת מידע, לפני האינטרנט בשביל להעביר מידע היה צורך בהעלאת המידע על גבי מדיה מודפסת ושליחה פיזית של המדיה.
 
בשנות ה 90 עם עליית התפוצה והשימוש באינטרנט, חלק נכבד מהמדיה הכתובה על מוסדותיה הפכו להיות לא רלוונטיים, ומרבית המידע בעולם מועלה בעשור האחרון לרשת האינטרנט.

המהפכה השנייה - ייצור מידע

בתחילת שנות ה 2000, עם עלייתן של שרתי התוכן מרכזיים והרשתות החברתיות (יו-טיוב, פייסבוק ואחרים) ייצור התוכן עבר בעיקרו מחברות שניהלו פורטלים ואתרי תוכן ממוסדים אל משתמשי הקצה.
 
כיום מרבית התוכן בעולם מיוצר על ידי הגולשים שמעלים סרטונים ביו-טיוב, פוסטים בפייסבוק והודעות בוואטסאפ. רוב הגולשים בעולם צורכים את התוכן שמיוצר על ידי גולשים, והתוכן שמיוצר על ידי חברות ממסדיות הופך להיות חלק מהשוליים.
 

המהפכה השלישית - הפצת אמון

האינטרנט בשילוב טכנולוגיית הבלוקצ'יין יהפוך להיות כלי מרכזי בהפצת אמון בין אנשים.  הבלוקצ'יין מאפשר לראשונה לייצר אמון בין אנשים ללא צורך במוסד מרכזי לאכיפת האמון.
 
מעבר למטבעות הדיגיטליים, ישנן כיום בעולם מאות פיתוחים על בסיס טכנולוגיית הבלוקצ'יין שממצים עד תום את האפשרות לייצר אמון בין אנשים ללא צורך בממסד מרכזי, וייתרו את הצורך במוסדות ארכאיים כגון חברות ביטוח, השקעות, בנקאות, רגולטורים, ארגוני מסחר, מוסדות ממשלתיים, ארגוני בריאות, חדשות ועוד.
 

השיווק באינטרנט לאחר המהפכה השלישית

מבחינת השיווק באינטרנט הבלוקצ'יין פותח מגוון אפשרויות חדשות לשיווק של מוצרים שהיו ממסדיים.  בתוך מספר שנים משווקים באינטרנט יתחילו לקדם מוצרי ביטוח, השקעות, בריאות ללא צורך בגיבוי של חברות ממסדיות.
 
כיום, לאחר המהפכה השנייה כל אינדיבידואל הוא תחנת שידור חדשות דרך פייסבוק או יו-טיוב.  לאחר המהפכה השלישית, כל אדם יוכל להיות בעצמו חברת ביטוח, נסיעות, השקעות ולקבל את אמון לקוחותיו דרך הבלוקצ'יין.

האינטרנט של הדברים IOT

כל המכשירים שמקיפים אותנו מתחילים להתחבר לאינטרנט, מכונת הכביסה, המקרר, הרכב, מנורות, מצלמות, מזגנים, חיישנים ועוד.  בשנים הקרובות עולם הפרסום יתחיל להשתמש במידע על מנת ללמוד את ההתנהגות והצרכים שלנו בכל רגע נתון.
 
הרכב, יודיע לנו על מבצע לטיפול 10,000 כשנגיע לקילומטרז'.
מכונת הקפה, תשאל אותנו אם לאשר הזמנה נוספת של קפסולות.
הארנק, יציע לנו הלוואה בתנאים מיוחדים.
עגלת הקניות, תאזכר אותנו לקחת גבינה כי המקרר בבית הודיע לה שהגבינה נגמרה.
 
עולם הפרסום ימצה את האינטרנט של הדברים עד תום לרווחתנו ולרווחת המפרסמים.


 
107 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
עתיד השיווק באינטרנט  | 108

 

חיפוש קולי

ע"פ נתונים שפרסמו גוגל, בארה"ב  ב 2017 כ 20% מהחיפושים מבוצעים קולית  (OK GOOGLE \ סירי של אפל \ ואלקסה של אמאזון) מגמה זאת תמשיך להתפתח, וככל הנראה בעשור הבא חלק גדול מהתקשורת שלנו מול המחשב, הטלפון ושלל מכשירי החשמל תתפתח לתקשורת קולית.
 
השחרור מהמקלדת-עכבר-מסך יאפשר לנו לקבל ליווי קולי צמוד בכל מקום בו נהיה.
 
ב 2015 גוגל, ואמאזון כבר שחררו לשוק מוצרי בטא לתקשורת קולית מול הענן שלהם.  בשלב זה התקשורת באנגלית בלבד, ועדיין מסורבלת.  אבל אין בשוק ספק שתקשורת קולית תשתפר ותיקח פלח שוק נכבד מהמקלדות והעכברים בעשור הקרוב.
 
המנוע של גוגל יצטרך לעבור שיפורים והתאמות בשביל להיות רלוונטי בחיפוש קולי כשבחלק מהמקרים אין מעורבות של מסך (תשובות קוליות).  הבנה סמנטית, כנראה תתפתח לכיוון של "הבנה סמנטית אישית" מאחר וכל אחד מתנסח בצורה שונה.  ותוצאות החיפוש יצטרכו להצטמצם למגוון תשובות יותר צר ויותר מדויק בשביל לעבור בצורה קולית וידידותית למשתמש.

חיפוש משולב מידע מהרשת החברתית

בגוגל כבר מבינים ומשתמשים בחכמת ההמונים, ולכן די ברור שבשנים הקרובות עמוד התוצאות של גוגל יכיל גם תגובות, אזכורים, דירוגים ואיתותים נוספים מהרשתות החברתיות.  מאחר ופייסבוק לוקחת נתח ענק מהתנועה ברשתות החברתיות, רוב הסיכויים שנראה בשנים הקרובות שיתופי פעולה מורכבים בין גוגל לפייסבוק.  

כיום כבר יש מספר שיתופי פעולה והפרייה הדדית בין החברות, בין השאר חברת דאבלקליק שבבעלות גוגל כבר מציגה פרסומות בדפי פייסבוק. וגוגל כבר מצהירה שהיא משתמשת בסיגנלים חברתיים מפייסבוק להערכת האמון של אתר.

עתיד השיווק באינטרנט

מנועי החיפוש והרשתות החברתיות משתנים בשנים האחרונות לכיוון הבנת הגולש, והתאמת התכנים המוצגים באופן דינמי לכל גולש.

איך יראה גוגל בשנים הקרובות

מנוע החיפוש של גוגל מתקדם במהירות לכיוון של הבנה מלאה של רצון הגולש, מיון התשובות האפשריות ומתן תשובות מורכבות בניסוח אנושי.  גוגל כיום מפתחים עשרות טכנולוגיות שונות בתחומי הבינה מלאכותית, שיפור ההבנה הסמנטית, שיפור יכולות הלמידה Machine learning כשהמטרה היא להגיע למצב שאינטראקציית העבודה מול מנוע החיפוש תרגיש כמו יותר כמו ניהול שיחה.
 

פרסונליזציה של האינטרנט

Profiler (גילוי נאות: הכותב הנו שותף בחברה) מציעה כבר היום פרסונליזציה של אתרים על ידי התאמת תוכן האתר לגולש על בסיס ידע מוקדם על הגולש,
על מנת להגדיל המרות, שימושיות ומעורבות באתר.
 
בעשור הקרוב רוב האינטרנט יעבור פרסונליזציה מלאה, וכל גולש יראה כמעטכל אתר אינטרנט באופן שמותאם אישית לפרופיל שלו.