87 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
אפיקי שיווק שונים בפייסבוק  | 88

 

בנוסף לפייסבוק, בעלי עסקים יכולים למצוא את לקוחותיהם גם ברשתות חברתיות אחרות בישראל כגון:
 
אינסטגרם - קהל של צעירים של פייסבוק = מתאים מאד לתחומי האופנה, בידור, אירועים
לינקדאין קהל של אנשי העסקים - מתאים לעסקים שמתמחים ב B2B
גוגל+ ו Google Circles - קהלים עסקיים
אדנקלאסניקה - מתאים לעסקים שפונים לשוק הרוסי
 
ועוד המון רשתות בחו"ל כמו טאמבלר, פינטרסט, קלאסמייט, אורקה ורשתות נוספות.
 
הנתונים בשנים האחרונות מראים שכמות הזמן האבסולוטי שגולשים שוהים במדיה החברתית רק צומחת עם השנים, ובהתאמה גם התקציבים הפרסומיים.
 
מאחר והרשתות הגדולות מאפשרות רימרקטינג והגדרת קהלים, מפרסם חכם ידע לשמור על תיוג הלקוחות ועל מאגרי המידע שלו בשביל לייצר המשך מעקב ופרסום ללקוחותיו גם במקרה שלקוחותיו נודדים בין הרשתות.
 
ככל הנראה שוק הקידום והפרסום במדיות חברתיות ימשיך לצמוח באופן מהותי בשנים הקרובות, ויתאים ליותר קהלים.
 
ע"פ תחזיות ריאליות של DELLOITE שמבוססות על נתוני השוק ועל דיווחים פיננסים של כלל הרשתות החברתיות, כל התחום יצמח ל 5 מיליארד משתמשים עד שנת 2020, ופוטנציאל השוק בכללותו יצמח בשיעור של 300% בהתאם.
 
 
ע"פ האנליסטים של דלויט עד שנת 2020 הרשתות החברתיות יהיו:
 
א. מקומיות יותר - יאפשרו לצרכנים, עסקים, ומוסדות ציבור לתקשר על נושאים מקומיים.
ב. זמניות ופרטיות יותר - רשתות שיציעו מחיקה אוטומטית של אינטראקציות בין המשתמשים.
ג. נישתיות יותר - יותר רשת חברתיות באוריינטציה ספציפית כמו לינקדאין לעסקים.
ד. אינטראקטיביות יותר -  ממשקים ישירים לטלוויזיה, למציאות מדומה, למציאות רבודה.