אפיקי שיווק שונים בפייסבוק

גם הקידום בפייסבוק מתחלק לשלושה אפיקים מרכזיים:
  • קידום אורגני, למשל שיווק גרילה בעזרת אוואטרים* ועבודה מול קבוצות בפייסבוק
  • קידום PPC דרך מודעות ממומנות ישירות בפייסבוק או דרך דבלקליק.
  • קידום PPC - ע"י פוסטים ממומנים לקהלים ע"פ מגוון עצום של חתכים מדויקים.
אחד החסמים כיום לפרסום בפייסבוק היא מדיניות פרסום מורכבת וחוסר התמיכה והשירות בלקוחות.
נכון להיום 2018 פייסבוק עדיין לא מציעה תמיכה טלפונית, מייל לפניות או צאט לתמיכה.
הרבה מפרסמים קטנים שלא מסתדרים עם המערכות של פייסבוק נוטשים את הפרסום באכזבה גדולה.
בעשרות רבות של פגישות בשנים האחרונות שמעתי מבעלי עסקים קטנים ובינוניים אומרים את אותם דברים:
"זה הביא לנו עשרות לייקים"  או  "זה לא עשה בשבילנו כלום"
 
בד"כ בבדיקה מהירה של הכרטיס נראה שאותה חברה מפרסמת 2 פוסטים בשבוע בכרטיס עסקי.  סוג כזה של קידום רחוק מלהתחיל ולמצות את הקידום בפייסבוק.

פייסבוק כפלטפורמה פרסומית הינו אפיק מלא בפוטנציאל ובמודלים שונים של קידום ופרסום. כמו בכל אפיק פרסומי, גם בפייסבוק צריך לבחון את מגוון אפשרויות הפרסום.  מניסיוני, בעבודה נכונה מול פייסבוק במעל ל 90% מהעסקים ניתן לייצר רווח.
חוקי הברזל שצריך לשמור עליהם בפרסום בפייסבוק דומים מאד לחוקי הפרסום של גוגל.
ניתן לפרסם בפייסבוק את רוב המוצרים והשירותים, כל עוד אין ניסיון מכוון של הטעיית הציבור.
פייסבוק שומרת ככל שביכולתה על הגולש, ובמקומות שמחלקת המודעות של פייסבוק מרגישה ניסיון להטעיה או הונאה, הם יפסלו מודעות ואפילו חשבונות שלמים. ולכן, יש חשיבות אדירה שמנסח המודעות יכיר את החוקים של פייסבוק ויתאים את הקופירייטינג בהתאם.

קידום אורגני בפייסבוק \ רשתות חברתיות

נכון לכתיבת שורות אלו ביוני 2017 אין ממש מוצר ברור בשוק שנקרא "קידום אורגני בפייסבוק", ברור לגמרי שמאחר ופייסבוק מתחילה לקחת חלק גדול יותר משוק הפרסום בעולם ובפרט בישראל, בשנים הקרובות יגדל מגוון המוצרים לקידום בפייסבוק.
 
גודל השוק הפוטנציאלי לקידום אורגני בפייסבוק עומד כנראה ביחס ישר לגובה תקציבי הפרסום שמושקעים ע"י מפרסמים במודלים הממומנים של פייסבוק, כ 200 מיליון בישראל, וכ 27 מיליארד דולר בעולם ב 2016,
 
** מחושב ע"ם היחס 1\1 בהשוואה של הכנסות גוגל ממודלים פרסומיים מול גודל שוק הקידום אורגני בגוגל בעולם.
 
בפועל כיום, מאחר והתעשייה לא התפתחה מספיק, כל תחום הקידום האורגני בפייסבוק עומד על פחות מעשירית מהסכומים הנ"ל, ומתחלק בין מאות רבות של חברות פרסום קטנות ופרילנסרים שמפעילים כרטיסי פייסבוק.

אם נשווה את התחום להתפתחות עולם ה SEO בגוגל, כרגע אנחנו בשלב שכל מקדם יורה לכיוונים שונים, בשנים הקרובות יתחילו פרילנסרים וחברות פרטיות להציע שירותים יותר ויותר דומים אחד לשני, ותוך מספר  שנים "קידום אורגני בפייסבוק" יהפוך להיות מוצר מדף.
 
כפי שלמדנו מתעשיית הקידום האורגני בגוגל, ככל הנראה מחזורי התעשייה כולה יהיו תוך מספר שנים זהים לגובה המחזור של פייסבוק בכל טריטוריה.
 
* כשחוקי עלות\תועלת משתלבים בנגזרת עם חוקי ביקוש והיצע.  ככל שהתקציב בשוק גדל, כך הוא מתחלק באופן פוטנציאלי בין אורגני לממומן,  וככל שיש זרימת תקציב גדולה יותר לכיוון הממומן, כך התועלת שלו למפרסמים פוחתת וגורמת למפרסמים אחרים להעביר יותר תקציבים לקידום האורגני.
 
כשיצטיירו גבולות גזרה ברורים למוצר קידום אורגני בפייסבוק, ביחד עם היצע בשוק, כנראה שיחול איזון בין האפיקים.
85 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
אפיקי שיווק שונים בפייסבוק  | 86