גוגל המודל הכלכלי

בשביל להבין כמה המודל הכלכלי של גוגל גאוני, צריך קודם לנסות ולהבין את גוגל במספרים.
בשנת 2015 גוגל גלגלה מחזור של מלעל ל 75 מיליארד דולר בפרסום - 80% מתוכו ממודל הפרסום באתרים שבבעלותה.

ע"פ גוגל 1.15 מיליארד אנשים בעולם משתמשים כיום במנוע החיפוש של גוגל.


חלוקה שווה של הכנסות \ במשתמשים מביאה אותנו להכנסות של כ 70$ בשנה למשתמש.

כיום מנועי הצמיחה המרכזיים של גוגל הינם שת"פים עם אתרי תוכן במודל של הצגת
באנרים ומודעות, והגדלת כמות המשתמשים באינטרנט וכפועל יוצא במנוע החיפוש.

גוגל מנהלת מספר פרויקטים מובילים בתחום הבאת אינטרנט למדינות עולם שלישי על גבי בלוני הליום, רחפנים, טיסנים ועוד..  

תחשבו על זה כשכל משתמש באינטרנט מכניס 70$ כמה שווים לגוגל עוד 1.25 מיליארד אפריקאים מחוברים לאינטרנט, 1.3 מיליארד הודים, ו 1.4 מיליארד סינים.  (רובם עדיין מנותקים מהרשת)

אקצר לכם את החשבון, עוד 300 מיליארד דולר בשנה !  





 
גוגל המודל ההוליסטי

העסקה של גוגל עם עולם הצרכנים נורא פשוטה, אני אתן לכם בקליק ובחינם את כל הידע שצברה האנושות ישירות לכף ידכם בחצי שנייה, ובנוסף לצריכת הידע, תצרכו דרכי גם חלק מהמוצרים והשירותים.

בנוסף לידע, גוגל משתדלת להביא ערכים מוספים והגנות למשתמשיה, משתדלים לעצור קמפיינים שמנסים להונות את המשתמשים חוקית או אתית כגון הלוואות יקרות, תרופות לא מאושרות, טיפולים רפואיים לא מאושרים, דיאטות עם הבטחות שווא  ועוד.  בד"כ חוקים הפרסום של גוגל יותר נוקשים מהרגולציה של עולם הפרסום ברוב מדינות העולם המערבי, וישנה בגוגל השתדלות כנה להגן על הצרכן.

המוטו של גוגל מיום היווסדה הוא  "Don't be evil" - ובגוגל משתדלים לעמוד מאחוריו.
5  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
איך עובד גוגל?  |  6