קידום בגוגל

כ-90% מהישראלים קונים מוצרים רק לאחר שביצעו השוואת מחירים אינטרנטית וקראו המלצות וביקורות של לקוחות קודמים. כלומר, בין אם על ידי ביצוע רכישה און-ליין, יצירת קשר עם העסק דרך האתר או הגעה פיזית, כמעט כל לקוח פוטנציאלי מתחיל את תהליך הקנייה ברשת. לא אחת, כל המהלך מראשיתו ועד הזנת אמצעי תשלום מתרחש בצורה מקוונת בלבד.
 
היות שהגולשים משתמשים לצורך העניין בעיקר במנוע החיפוש של גוגל (98% מכלל הגולשים בישראל), המיקום של האתר בעמודי התוצאות של גוגל הוא קריטי. ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר, כך הסיכויים שלו למשוך לקוחות פוטנציאלים גדל בהתאמה.
 
הבסיס מאחורי קידום אתרים בגוגל
 
זוהי בקצרה השתלשלות האירועים המוכרת ברשת שעל בסיסה נבנות אסטרטגיות לקידום אתרים. הגולשים משוטטים ברשת ובפרט במנועי חיפוש, מחפשים שירותים ומוצרים על פי צרכיהם, נכנסים לאתרי אינטרנט רלבנטיים, והופכים ממבקרים ללקוחות. בשלב זה השאלה המתבקשת היא על פי מה הגולשים בוחרים לאלו אתרים להיכנס.
 
מחקרים הראו שכ-90% מהגולשים שמגיעים לגוגל ילחצו על אחת מהתוצאות שמופיעות בעמוד הראשון. רק 1 מכל 10 גולשים "יואיל בטובו" להמשיך לעמוד השני, ולרוב גם הוא יעשה זאת לאחר ש"התנסה" בכמה תוצאות בעמוד הראשון. לשם המחשה, אם נניח שכ-1,000 גולשים בחודש מחפשים שירות מסוים, האתרים שבעמוד הראשון בגוגל יקבלו לפחות 900 כניסות. אם תרצו, כ-900 לקוחות פוטנציאלים מדי חודש. במילים אחרות, 900 לקוחות שאם העסק שלכם לא נמצא שם מגיעים היישר למתחרים שלכם. לא חבל?
 
עיקרון בסיסי נוסף שחשוב מאד להבין לגבי קידום אתרים בגוגל הוא שהגולשים אינם מחפשים את שם העסק אלא מוצר או שירות. למשל, "עורך דין לדיני תעבורה באשקלון" ולא "עורך דין יוסי כהן". מקדמי אתרים מקצועיים מבצעים מחקרים איכותניים וכמותיים דרכם נבחרות בקפידה מילות חיפוש נפוצות בתחום.
 
הדרך הנכונה לבנות את האתר ותהליך הקידום היא בהתאם לתוצאות מחקר מילות המפתח, סקרי שוק מקוונים, ניתוח הרגלי צריכה של גולשים ומדדי תחרותיות למיניהם. לדוגמה, יש להעדיף להעניק לאתר אינטרנט את הכותרת "חנות פרחים בתל אביב – אסתי השוזרת" על פני "פריחתה של אסתי". כמו כן, רצוי שהאתר יכיל בתוכו, בהקשר ובמידה, את ביטויי המפתח שמשתמשים מחפשים. במקרה של אסתי, מאמרים בנושאים כמו "הזמנת פרחים ליום הולדת" או "זרי כלה בתל אביב" יכולים לעשות את העבודה.
 

אז איך זה עובד?
 
גוגל פיתחה מנוע חיפוש שסורק אתרי אינטרנט ומדרג אותם לפי עשרות, ויש הטוענים שמאות, פרמטרים שונים. כפי שאיש אינו מכיר את הנוסחה המדויקת של קוקה-קולה, כך גם איש אינו מכיר את הנוסחה המדויקת של האלגוריתמים של גוגל, ובכלל זה מרבית עובדי החברה.
 
חברות קידום אתרים, בזכות ניסיון של שנים והידע הרב שרכשו, הצליחו לפענח חלק נרחב מן הפרמטרים של גוגל. בין שלל הפרמטרים הקיימים ניתן דגש למשל על תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לקורא, אופטימיזציה למבנה אתר, מערך קישורים פנימיים, מערך קישורים חיצוניים מאתרים בתחומים משיקים ועוד רבים אחרים. כל הפרמטרים הללו נכללים בעבודת הקידום וממוקסמים לכדי חוויית משתמש מצוינת לגולשים שלכם. זאת במטרה לעלות אתכם מעלה מעלה בתוצאות החיפוש.
 
חברות קידום יודעות לטרגט קהלי יעד ממוקדים על פי מאפייני חיפוש ספציפיים ובונות לכל עסק בנק מילות מפתח המבוסס על שאילתות אלו. המטרה היא להביא את העסק להיכלל בעמוד התוצאות הראשון, בחיפושים של גולשים הנמנים על קהל היעד הפוטנציאלי. כל זאת נעשה באמצעות פיענוח הביטויים שהגולשים האלו השתמשו בהם.
 
לסיכום,
 
הרשת מהווה חלק בלתי נפרד מעולם הצרכנות ורובם המכריע של הגולשים עושים בה שימוש ניכר. החל מקניות און ליין ועד לעריכת סקרי שוק והתרשמות מעסקים לפני הביקור בהם. קידום אתרים בגוגל הוא תחום רחב שעם השנים הולך ונהיה מתוחכם יותר ויותר.
אנשי המקצוע הנכונים, בתהליך ארוך טווח, יכולים להביא אתכם לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של קהל היעד שלכם. כך לא רק שתגדל כמות הכניסות לאתר, אלא שתשתפר איכות הכניסות וכפועל יוצא מכך יחס ההמרה.