קידום אתרים עשה זאת בעצמך

עשה זאת בעצמך- צעד חכם? 
בעלי עסקים או בעלי מקצוע, בוחרים לקדם את האתר שלהם בשיטת עשה זאת בעצמך, מ-3 סיבות עיקריות, הראשונה, לכאורה זה חוסך להם כסף, במקום לשכור מקדמי אתרים הם עושים את העבודה בעצמם. השנייה, עניין של אגו, הם לא מאמינים שמקדם אתרים יכול להביא אותם לתוצאות טובות יותר מאשר הם יכולים (הם הרי מכירים את האתר שלהם יותר טוב מכולם), שלוש, חוסר יכולת לסמוך על אחרים, חשש שמא מקדם אתרים יהרוס להם את האתר ויתרה מזו, יגרום נזק לשם של העסק. 

להוציא את הסיבה הראשונה, במקרה שאין באמת תקציב להעסקת מקדם אתרים (ולא מטעמים של רצון לחסוך אלא באמת שאין תקציב לכך), הרי ששתי הסיבות האחרות אינן חכמות. הרי מקדם אתרים הוא איש מקצוע, מישהו שלמד את התחום ויודע כיצד לקדם אתרים בעצמו. בדיוק כמו שבעל העסק או בעל המקצוע, הוא מי שלמד את התחום שלו, לכן הוא כן יכול להוביל לתוצאות טובות יותר וכן אפשר לסמוך עליו. לשם כך יש לבדוק מה הניסיון שלו, אילו סיפורי הצלחה יש לו, וכן לעשות איתו חוזה מתאים. 

גם במקרה של הסיבה הראשונה שציינו, הרי נכון יותר לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מאשר לעשות את הקידום בעצמנו. ראשית, הזמן שאנחנו נשקיע בקידום האתר יעלה לנו כסף ולכן משתלם יותר לשכור גורם מקצועי שיעשה זאת בצורה הרבה יותר חכמה (מה שיכול לחסוך לנו עלויות שונות בעתיד), שנית, אם מדובר במקדם אתרים מקצועי הרי שבעזרת עבודה מקצועית באופן עקבי, הוא יכול להגדיל את החשיפה לאתר, מה שיכול לשפר את ההכנסות שלו. 

לסיום, אם אתם מחפשים חברה מקצועית שתעשה בשבילכם קידום אתרים, מדיה גרופ זו החברה בשבילכם. הצוות שלנו הינו צוות קידום מקצועי ואיכותי, הוא ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת. פנו אלינו עוד היום בטלפון או דרך האתר. 
 
קידום אתרים עשה זאת בעצמך – האם זה צעד חכם?

כל מי שעוקב אחרי העולם של קידום אתרים יודע, שבדומה לעולמות תוכן אחרים גם כאן אפשר לעשות זאת בעצמנו. אנחנו יכולים לקרוא מאמרים בנושא, ללמוד על תוכנות וכלים אחרים, ולהתחיל לבצע קידום אתרים בעצמנו. בסופו של דבר, התהליך הוא ניסוי וטעייה. 

השאלה הגדולה היא, האם זה נכון, האם זה צעד חכם. אם אנחנו עושים קידום לאתר שלנו, לא מתוך כוונה להרוויח ולא מתוך כוונה שהאתר יכניס לנו כסף, כלומר לא מדובר באתר עסקי, אז השאלה פחות לגיטימית, אנחנו עושים את זה יותר בשביל ללמוד. אם זה מתוך כוונה שבעתיד נוכל לעסוק בתחום ואם זה בתור תחביב בלבד. 

אך אם מדובר בקידום אתר של העסק שלנו או אם אנחנו בעלי מקצוע ואנחנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו בשביל למשוך אליו לקוחות, הרי שלא בטוח שמדובר בצעד חכם כל כך, ייתכן ואנחנו מהמרים במקום בו אנחנו לא אמורים להמר אלא ללכת על בטוח.

בחלק הבא של המאמר נבחן את השאלה האם קידום אתרים בשיטת עשה זאת בעצמך היא צעד חכם ומדוע עדיף אולי להימנע מכך. יש לציין לפני כן, אם אנחנו בוחרים בכל זאת בצעד זה, נכון לנו ללמוד את הנושא היטב, בין אם זה דרך מאמרים ומדריכים מקצועיים, בין אם זה דרך קורסים מקצועיים ובין אם זה בדרכים אחרות. אם אנחנו ניגש לנושא מבלי היכרות מוקדמת, מבלי לקרוא ולהתעדכן, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה קשה, הן בשלבים הראשונים של התהליך והן בהמשך.