קידום בגוגל - "זנב ארוך"


אני בטוח שכבר שמעתם פעמים רבות, כי מילות מפתח קצרות בדרך כלל נכללות במסגרת מספר גבוה מאוד של חיפושים בחודש, בעוד שהארוכות יותר הן לעולם אינן פופולאריות.

ואולם, איני זוכר מחקר משמעותי שלא הסמיך את הממצאים שלו עם מילים מעורפלות כמו "בדרך כלל" או "לעתים נדירות".

אז העליתי את מדען הנתונים שלנו על Slack ושאלתי:

האם אתה חושב שנוכל להפעיל מספר שאילתות על כל מסד הנתונים של מילות המפתח שלנו (*שהוא 1.4 מיליארד מילות מפתח בגין ארה"ב), ולא רק מדגם של כמה מיליונים, כמו שאנחנו עושים בדרך כלל?

והוא אמר "כן"!
אז היום אני שמח לשתף מספר תובנות נהדרות שקיבלנו מתוך לימוד של 1.4 מיליארד מילות מפתח.
 


התפלגות של מילות מפתח לפי אורך


מקובל להניח כי מרבית החיפושים בגוגל מכילים 3 מילים לפחות.
אבל מהי ההתפלגות בפועל של כל החיפושים לפי אורכם? 
 

מעניין למדיי, נכון?

חישוב של מילות מפתח בנות מילה אחת בגין 2.8 % בלבד מכל מילות המפתח שאנשים מחפשים (בארצות הברית).

חישוב של מילות מפתח בנות מילה אחת בגין 2.8% בקירוב בלבד מכל חיפושי גוגל בארה"ב / מתוך מחקר שנערך על-ידי @ahrefs
 


התפלגות של מילות חיפוש לפי נפח חיפוש חודשי 


הדבר הבא שחקרנו היה מידת הפופולריות של כל מילות המפתח במסד הנתונים שלנו.

להלן תרשים עוגה המציג את ההתפלגות של כל מילות המפתח במסד הנתונים שלנו,
לפי נפח החיפוש החודשי הממוצע שלהם:

זהו המקום בו אתה רואה כיצד "הזנב הארוך" מתחיל לקבל צורה.

כפי שמסתבר, ל- 96.54% מכל שאילתות החיפוש בארה"ב יש פחות מ- 50 חיפושים בחודש.


חיפוש לפי אורך מילת מפתח לעומת נפח חיפוש


לאחר שלמדנו את אורך מילות המפתח ואת נפח החיפוש שלהן, הגיע הזמן ללמוד את היחס בין השניים. 

הייתי להוט ללמוד לכמה מילות מפתח רבות היה נפח חיפוש דל, וכמה מילות מפתח בעלות 5 מילים לפחות היו פופולאריות בטירוף.

על מנת ללמוד זאת, חילקנו את כל מילות המפתח ל- 8 "דליים" לפי נפח החיפוש החודשי שלהם,
והתבוננו בשיעור מילות המפתח בשפות שונות שיש בכל אחד מאותם "דליים":
 
 
נראה נחמד למדיי, נכון?

באופן ברור, יש מתאם חזק ביותר בין אורך מילת המפתח לבין נפח החיפוש שלה (אשר היה צפוי מראש). 
ואולם, במקביל, הנתונים שלנו מראים כי "אורך במילים" אינו מהווה בהכרח תנאי מוקדם ל"מילת מפתח בעלת זנב ארוך". 
 
ל- 9.3% ממילות מפתח בעלות נפח חיפוש של מעל 1M יש 3 מילים ומעלה.

להלן מספר דוגמאות:

מלחמת הכוכבים הכוח מתעורר  (1,320,000)
מרטין לותר קינג ג'וניור היום  (990,000)
חיות פנטסטיות והיכן למצוא אותן  (721,000)
מדוע יש יום "מעובר" (ה- 29 לפברואר)? ? (646,000)
מי המציא את הטלוויזיה המכנית  (596,000)
ריק ומורטי עונה 3  (567,000)
איזה יום זה יום האם 2016?  (513,000)
 


כיצד לנצל את הזנב הארוך


ובכן, בערך 40% מכלל החיפושים מגיעים ממיליארדים של מילות מפתח בעלות זנב ארוך שיש להן פחות מ- 50 חיפושים בחודש.

אמורה להיות דרך שבה תוכל להפיק מכך תועלת, נכון?
ובכן, אכן ישנה דרך כזאת!
 


חשבו במונחי זנב ארוך


אני די בטוח שרוב הממצאים מתוך המחקר שלנו לא הפתיעו אותך. הם די אינטואיטיביים, אחרי הכל. 
אולם, במקביל, אני רואה יותר מידיי אנשים שמעלימים עיין מכוחו של הזנב הארוך, ומתמקדים בנפחי חיפוש של מילות מפתח עצמאיות (כאילו אנחנו בשנת 2010). 

אז יידע אותי באם חווית רגע של "אהה" בעודך קורא את הפוסט הזה, ובאם עכשיו אתה הולך לשקול מחדש את אסטרטגית ה- SEO שלך כאשר עולות בראשך מילות מפתח בעלות זנב ארוך.

נפח החיפוש של מילת המפתח "תנועת מבקרים באתרי אינטרנט" הינו כמעט10,000  חיפושים בחודש. אז אם תדרג זאת במקום השלישי, ניתן לצפות ל-10%  בקירוב של תנועה כאמור במקרה הטוב, שזה רק 1,000 מבקרים בחודש.

אולם, ה- Keywords Explorer של Ahrefs מראה, כי דף זה מביא כמעט 7,000 מבקרים בחודש, ותנועה זו נוצרת על ידי כמעט 600 מילות מפתח שהוא מדרג בתוצאות חיפוש אורגני.

זוהי תנועת הזנב הארוך במלוא תפארתה.

בואו ונשים את ה- URL של עמוד זה ב-Site Explorerונראה את כל מילות המפתח "ארוכות זנב" אלו שהוא מדרג:
 

נראה כאילו אנשים ממציאים מאות דרכים ייחודיות כדי לשאול את אותה השאלה פחות או יותר.
גוגל מבין זאת ומדרג את אותו העמוד בדיוק בגין כל אותן שאילתות חיפוש.


אז מתוך התבוננות בנפח החיפוש של מילת מפתח עצמאית, לא תוכל לערוך חיזוי טוב של סך פוטנציאל תנועת החיפוש של הדף שלך. אתה חייב לבחון את הדפים המדורגים בראש הרשימה ולראות כמה תנועת חיפוש הם יוצרים מזנב ארוך. 

אותו העיקרון חל על חיפוש מחדש של מילות המפתח שהמתחרים שלך מדרגים.