קידום אתרים אורגני

עובדה אחת ידועה לכולם. את רוב המידע שאנו זקוקים לו אנחנו מאתרים און ליין. איגוד האינטרנט הישראלי מצביע על כך שכ-87% מהישראלים גולשים ברשת לחיפוש מוצרים ושירותים וגוגל עצמה מצהירה על כ-2,400,000 חיפושים שנערכים בכל דקה. נתונים אלו לא משאירים מקום לספק – הצרכנים כבר שם. עסקים שלא מופיעים בגוגל מוותרים על זרם לקוחות חדש ושוטף מדי חודש לטובת המתחרים.

מהו קידום אתרים אורגני?
בכדי לענות על השאלה "מהו קידום אתרים אורגני?" יש לבחון איך נראה עמוד התוצאות של גוגל. עמוד התוצאות שמופק לאחר הקלדת שאילתת חיפוש בשדה של גוגל מורכב בדרך כלל מכמה מודעות ממומנות בחלקו העליון המנוסחות לרוב באופן פרסומי, אחריהן יופיעו 10 תוצאות אורגניות ("טבעיות") ובתחתית העמוד יוצגו מספר נוסף של אתרים בקידום ממומן.
כאשר נושא הלוקאליות הוא רלבנטי, הגולשים יקבלו גם מפה מקומית עליה יסומנו עסקים בתחום החיפוש הנמצאים בסביבתם. כשמתייחסים לקידום אתרים אורגני, הכוונה היא ל-10 התוצאות הטבעיות שעולות בחיפוש.

הכוח של התוצאות האורגניות
מחקר שנערך על ידי חברת נילסן הבריטית בקרב 28 מיליון גולשים בדק ומצא כי התוצאות האורגניות זוכות לכ-90% מנתח ההקלקות, בעוד שהתוצאות הממומנות מסתפקות 10% אחוזים בלבד. זהו נתון מפתיע לכאורה משום שהמודעות הממומנות מופיעות בראשית תוצאות החיפוש ולעיתים אפילו העסקים שהן מקדמות מוצגים על מפה מקומית לשם המחשה מרבית. כלומר, לכאורה היינו מצפים שהן יזכו למרבית הכניסות.
ובכן, הנתונים מתבהרים כשלוקחים בחשבון את האדישות שפיתחו הגולשים בימינו לפרסומות, משום שהם מוצפים בהן בכל מדיה. בהתאם, הגולשים למדו לסנן ולהתעלם ממה שנתפס אצלם כמודעה שיווקית ובדרך כלל יעדיפו את התוצאות האורגניות. כמו כן, בקידום אתרים אורגני הגולש פוגש את האתר כשהוא זקוק לשירות או למוצר שאותו עסק מציע, ולכן מלכתחילה יש לו פוטנציאל גבוה להפוך להיות לקוח משלם. אחרת, למה חיפש את אותו השירות?
 
 

כמה יתרונות עיקריים להופעה בתוצאות האורגניות:
  1. הגולשים לוחצים על התוצאות יותר מכל מודעה אחרת.
  2. גולשים שנכנסים לתוצאות אורגניות מרגישים שהם הגיעו לעסק באופן טבעי (אורגני).
  3. יכולת תחרות עם אתרים חזקים וותיקים - כולם מקבלים את אותו מספר תווים ואותו עיצוב נקי בעמוד התוצאות.
  4. יכולת ניתוח תוצאות – קיימים מגוון כלים אנליטיים המאפשרים ניתוח מיקומים וביצוע התאמות לאורך זמן.
  5. עלות – עלות קמפיין קידום אתרים אורגני מספקת משמעותיות יותרmoney  value for מכל פרסום במדיה אחרת.
  6. קהל יעד ממוקד – הקידום נעשה בהתאם לביטויי חיפוש המוקלדים אך ורק על ידי מי שאותרו כלקוחות פוטנציאליים (בעקבות מחקרים כמותיים ואיכותניים, ממוקדים ורוחביים).
האלגוריתם של גוגל – רלבנטיות כמילת מפתח
גוגל משקיעה את מירב מאמציה בפיתוח אלגוריתם מתוחכם האחראי על דירוג מיקום התוצאות האורגניות. בעוד שמיקום מודעות ממומנות הוא כמעט רק עניין של תשלום, התוצאות האורגניות מסודרות באופן בלעדי על פי האלגוריתם החשאי של החברה, המתעדכן באופן תדיר וברוב המקרים ללא התרעה מראש.
עיקרון העל של גוגל בתוצאות האורגניות הוא רלבנטיות ובכך טמון סודה של החברה. בהצהרה מפורסמת של בכיר ממנהליה נאמר שהשאיפה של גוגל היא להגיע למצב שכאשר גולש מקליד את המילה "יגואר", מנוע החיפוש ידע אם הוא התכוון לחיה או למותג המכוניות ויציג בפניו תוצאות בהתאם. גוגל משקיעה ברלבנטיות משום ששם נמצא הבסיס העסקי שלה וההצדקה לקיומה. אם תוצאות מנוע החיפוש שלה לא יספקו את המענה המדויק ביותר לכל שאילתת חיפוש, אמינותה תפחת ועמה כוחה.

איך עובדות חברות קידום אתרים?
חברות קידום אורגני, בתהליך מקיף וממושך ובאמצעות ניסיון וטעייה, תשתית רחבה וידע שנרכש ויושם, הצליחו לפענח חלקים נרחבים באלגוריתם של מנוע החיפוש. מילים פשוטות, להבין למה גוגל מתכוונת כשהיא אומרת רלוונטיות. בהתאם לפרמטרים של גוגל החברות בונות מערכי קישורים פנימיים וחיצוניים באתר, יוצרות תוכן איכותי וחווית משתמש מוצלחת, דואגות שהאתר יהיה רספוניסיבי, שזמן הטעינה שלו יהיה קצר ככל האפשר ועוד מגוון עשיר של פעולות נוספות. כל זאת על מנת להביא את העסק להופיע בעמוד התוצאות הראשון ולמשוך מבקרים הנמנים על קהל היעד הממוקד שלכם.

לסיכום,
ישנה חשיבות עצומה להופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש משום שדירוג גבוה מושך קהל לקוחות חדש ורלוונטי לעסק באופן שוטף. תוצאות החיפוש האורגניות נתפסות כאמינות וטבעיות בקרב הגולשים ומכאן שזוכות לרוב המכריע של כניסות המבקרים אליהן. חברות קידום אתרים, על הניסון והידע הרב שצברו, מסוגלות למקסם את האתר ולמשוך אליו קהל יעד ממוקד ורלוונטי.