לדוגמא, אתר שעוסק בייצור של פניות (לידים), ירצה לדעת:

●    מדידה ברורה של כל פעם שנוצר ליד חדש
●    מקור הגעה של גולש שייצר את הליד
●    מסלול בו עבר הגולש באתר עד לייצור הליד
●    העמוד בו נוצר הליד החדש
●    מילת החיפוש אותה הגולש שייצר את הליד חיפש בגוגל \ או הפרסומת שהובילה אותו לייצור הליד

בגוגל אנליטיקס ניתן להגדיר יעדים "GOALS" ועל בסיסם לבנות ולצפות בסטטיסטיקות על גבי משפכים שיווקיים שמתארים את מסלולי ההגעה והגלישה של כל גולש שמגיע אל היעד הנבחר.

בנייה של משפך שיווקי נכון יאפשר לאורך זמן לפרק ולמדוד כל חלק במסלול השיווקי באתר. ממקורות ההגעה בתחילת הדרך (החיפוש בגוגל, הפרסום בפייסבוק, השיווק ביח"צ וכיו"ב), דרך עמודי הנחיתה באתר אליהם מגיעים הגולשים, עד לעמודי התודה לאחר ביצוע הפעולות אותן אנו כבעלי מחפשים כגון: רכישה באתר, השארת פנייה, קריאת תוכן ספציפי או ביצוע הרשמה.

לאחר שהמשפך בנוי והתנועה זורמת, נוכל ללמוד על כל חלק בזרימה, לנסות לשפר את כל אחד מהחלקים, ולקבל היזון חוזר מגוגל אנליטיקס על מידת הצלחתנו בשיפור התהליך.

שקיפות, הבנה וניהול נכון של זרימת גולשים אל האתר ובתוכו דרך הגוגל אנליטיקס, יכולים להגדיל באופן משמעותי את כל אחד מהחלקים בצנרת השיווקית עד להגעה ליעד המבוקש, ודרך כך גם את מידת הרווחיות של העסק.

 
47  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
שימוש בכלי המעקב של גוגל | 48

 

גוגל קונסול - Google Console

גוגל קונסול (בשמו הקודם Webmaster Tools) מספק לבעלי האתר אפשרויות להבין איך גוגל רואה את האתר, אפשרויות שונות להבין איך גולשים רואים את האתר דרך גוגל, אפשרויות לתקשר עם האלגוריתם של גוגל ולהודיע לו הודעות שונות כגון:  אל תתייחס לקישורים האלו.  או  אנא תסרוק את האתר שוב.

בנוסף לתקשורת, גוגל קונסול מספק שירותים נוספים כגון ניהול תגיות גוגל, נתונים סטטיסטיים על הופעות בכל אחת ממילות המפתח שנסרקו במיקומים שונים במנוע החיפוש, נתוני טרנדים כלליים, חדשות מעולם הפיתוח של גוגל ועוד.

התקשורת דרך הגוגל קונסול היא הדדית, ולפני שאתר מקבל "עונש" מגוגל ברוב המקרים יקבל גם הודעה דרך הגוגל קונסול, עם הסבר קצר למה האתר נמצא בסיכון.  עדכון לפני ענישה מאפשר לבעל האתר להבין שהאתר נמצא בסיכון לענישה, לאתר את הבעיה, וברוב המקרים גם למנוע את הענישה.

אתר שלא מחובר לגוגל קונסול נמצא בסיכון קבוע לענישה ללא אזהרה.

ב 2017 גוגל השיקו דרך הגוגל קונסול גם מרכז למידה Webmaster Academy  לבעלי אתרים הכולל תכנים נהדרים, וובינרים והדגמות איך לשפר את אתרי האינטרנט, לייצר שקיפות גבוהה יותר למנוע החיפוש, ובאופן כללי איך לייצר אינטרנט טוב יותר.

הלמידה ב Webmaster Academy הינה למידה עצמית בקצב שלך ולפי רמות ידע משתנות.

ברוב המקרים הקורסים ב Webmaster Academy מתאימים לאנשים בעלי רקע טכני בסיסי והבנה בבניית אתרים, וידע ראשוני והבנה של כלי גוגל השונים.