יחסי ציבור באינטרנט

כתבות יח"צ
חייגו אלינו עוד היום 1800-21-22-23
או מלאו פרטיכם בטופס ואנו ניצור קשר בהקדם:
arrow-left5, arrow-left, left, previous

בניית אסטרטגיית יחסי ציבור באינטרנט
  
אסטרטגיית יחסי ציבור הינה תכנון מראש של יעדים ופעולות יחסי ציבור שמותאמות למטרות הלקוח. בונה לכל לקוח אסטרטגיה המותאמת לצרכיו הייחודים. בעת בניית אסטרתגיית היח"צ אנו לוקחים בחשבון את השירות הייחודי אותו מספק הלקוח, ומבליטים את יתרונותיו של העסק.
 
בניית האסטרטגיה צריכה לשקף את חזון העסק ולכלול דרכים אופרטיביות להשגת המטרות התדמיתיות והתקשורתית של הלקוח בכל שלבי העסק והמכירה. אסטרטגיה נכונה תיקח בחשבון את קהל המטרה של הלקוח, את הערוצים המרכזיים להגיע אל קהל המטרה, את המסרים המרכזיים של העסק, ואת לוחות הזמנים לשחרור המסרים לתקשורת.
 
בבניית המסרים לתקשורת התוכן צריך להיות מעניין, שונה ורצוי שיהיה גם חדשני. האסטרטגיה שוקלת צרכים עתידיים של הלקוח, מיצובו בקהל המטרה, וראייה עתידית של בניית המוניטין והתדמית הציבורית של הלקוח.
 

בשוק שאינו ממותג, צרכנים אינם יכולים להבדיל בין עסק אחד למתחריו, ובעלי עסקים מתחרים ביניהם בעיקר על מחירים לא על איכות השירות או המוצר, מצב זה גורם בד"כ בטווח הארוך לשחיקה ברווחיות העסק. ניתן לראות את המצב המתואר כמעט בכל השווקים בישראל, רבים מהמותגים שנבנו בשנים האחרונות בארץ נבנו ע"י אסטרטגייה נכונה ופעולות יח"צ.

לדוגמא:
יש בישראל עשרות רבות של חנויות למערכות שינה ומיטות, ויש את הולנדיה. יש עשרות מנתחים פלסטיים ויש את ד"ר דב קליין, בעולם כיום יש אלפי מותגי תיקים ויש את לואי ויטון...
 
החשיבות המרכזית של בניית אסטרטגיית יח"צ היא ליצור בידול בין עסקים דומים, ולהבטיח מצב שבו קהל היעד שלך יוכל לבדל את העסק שלך מהמתחרים עוד לפני שהוא מגיע לאקט ההחלטה רכישת המוצר או צריכת השירות
 
מטרות אסטרטגיית היח"צ

יח"צ באינטרנט - גם לעסקים קטנים!
  
האינטרנט כיום מאפשר לעסקים קטנים לבנות ולהגיע למיתוג לקהלי יעד מפולחים. בשונה מהעיתונות הכתובה שבה שמספר ערוצי התקשורת היה קטן, לא מאד מפולח, ויצר מלחמה על שטחי תוכן שבה לגודל העסק היה יתרון מובהק (אני ארכוש שטחי פרסום - אתם תפרגנו בתוכן שיווקי) באינטרנט יש מספר עצום של ערוצי תוכן, וכמעט כל בעל עסק יכול די בקלות ובתקציבים סבירים להגיע לקהל המטרה ולשדר את אסטרטגיית היח"צ בכל זמן ובכל מקום.
 
 
בנוסף האינטרנט ביטל גם בעולם היח"צ את מגבלות המרחב והזמן, בעולם העיתונות הכתובה, למאמר או לכתבה שפורסמה היה אורך חיים של בין יום לחודש,והיה מוגבל לפריסה הגאוגרפית של המדיה.
 
בעולם האינטרנט אתה יכול לפרסם כיום כתבה שתגיע גם בעוד 5 שנים לקהל המטרה שלך בכל מקום, ותמשיך לעבוד עבורך להשיג את מטרות העסק שלך לטווחי זמן ארוכים.



בחירת ערוצי תקשורת למטרות יח"צ
  
הרגלי צריכת מוצרים או שירותים השתנו בעידן באינטרנט, אחוז נרחב מהצרכנים כיום עושים מחקר שוק
באינטרנט לפני החלטה על צריכת מוצר או השירות.
 
למרות שבאינטרנט כיום יש אינסוף ערוצי תקשורת, עדיין ישנם עשרות ערוצים שנתפסים יותר אמינים בעיני ציבור המשתמשים. לדוגמא, כתבה בגלובס תיתפס ע"י לקוח שחוקר מוצר כיותר אמינה מכתבה שמפורסמת בבלוג או בפייסבוק. ולכן יש לבחור בתמהיל נכון של ערוצי תקשורת הכולל ערוצים הנתפסים אמינים יותר להשגת המטרות.