בניית אתר לקידום אורגני

כיצד להוביל את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל
בעלי עסקים וחברות רבות מעוניינים שיהיה להם אתר אינטרנט משלהם. זה טבעי, שכן אתר אינטרנט משמש גם כמרכז מידע ללקוחות, מידע אשר החברה מפרסמת ומעדכנת כך שניתן לדעת בדיוק מה היא מציעה, מה הם המוצרים והשירותים החדשים שלה ועוד. כמו כן אתר אינטרנט מהווה בסיס קשר בין החברה ללקוחות שלה. דרך האתר יכולים הלקוחות לפנות אל החברה, להשאיר פרטים לצורך רכישה או הזמנה, ליצור קשר לצורך בירורים ועוד.

אך אין זה מספיק להקים אתר אינטרנט, שכן כיום לא צריך הרבה בשביל זה, במקרים מסוימים אפילו לא נדרש ידע בתחום בתכנות. החלק הקשה מגיע אחרי שמסיימים לבנות את האתר. אז מגיע השלב של קידום האתר ברשת. כלומר, אחרי שמסיימים לבנות את האתר צריך לפרסם אותו כך שהוא יגיע לעמוד הראשון בגוגל, רצוי כמה שיותר גבוה, מאחר ורק כך הוא יזכה בחשיפה. זו הסיבה שיש צורך לחשוב על בניית אתר לקידום אורגני.
הרעיון של קידום אורגני באינטרנט, הוא מאוד פשוט ואין מי שמתעסק בשיווק ופרסום אתרי אינטרנט אשר איננו מבין אותו. קידום אורגני נועד לקדם את אתר האינטרנט במנוע חיפוש של גוגל. ככל שמקיימים את הכללים בנושא ומשתמשים בכלים אשר עומדים לרשותנו בצורה חכמה, כך גדל הסיכוי שהאתר יתקדם במנוע החיפוש, מה שיביא איתו חשיפה עצומה לאתר.

לכן, בניית אתר לקידום אורגני היא דבר חשוב. נמשיל את זה לבניית בית. כשאנחנו בונים בית חדש, אנחנו יוצאים מתוך שתי הנחות, הראשונה, אנחנו רוצים להשתמש בבית בצורה יעילה לאורך זמן, הנקודה השנייה היא, אנחנו לא רוצים לגלות בתום סיום הבנייה, שעלינו לשפץ את הבית כי הוא לא מתאים לצרכים שלנו. לכן אנחנו נשקיע משאבים וזמן בבניית המבנה, על מנת שלא נצרך לבצע שיפוץ בהמשך.
 

מה זאת אומרת בניית אתר לקידום אורגני
נחלק את התשובה לשניים. החלק הראשון הוא מסויג במידה מסוימת, הכוונה היא, שגוגל דואגת מעת לעת לעדכן את הכללים לקידום אורגני, לכן ייתכן מאחד שאם נבנה את האתר בצורה מסוימת, יהיו בו דברים שנצטרך לשנות בעתיד. נניח כותרות, אלט טקסט, תמונות, קישורים. עם זאת וכאן אנחנו נכנסים לחלק השני, המטרה של גוגל היא, שהאתר יהיה רלוונטי לגולש, שהו יחווה חווית גלישה באתר, וכן שיהיה אתר רציני ומעמיק. לכן יש דברים שלא ישתנו, סביר להניח, לאורך זמן. לכן החלק הראשון הוא מסויג אבל במידה.

כשאנחנו בונים אתר ומעוניינים לקדם אותו אורגני, חשוב שהאתר יעניק לגולש חווית גלישה, למשל, טקסטים ברורים, כותרות נוחות, תמונות עם כיתובים, מעבר נוח בין עמודים, תפריטים ברורים ועוד. האתר צריך לספק לגולש מידע רלוונטי אודות הנושא בו הוא עוסק, הרלוונטיות נמדדת בין היתר באקטואליות וברמת העדכון שלו.
בשביל לבנות אתר כזה, אז יש צורך שמערכת הניהול תהיה מותאמת ומסוגלת לבצע את כל השינויים הנדרשים וכן שיהיה ניתן בעזרתה לנהל את מבנה האתר על פי הכללים של קידום אורגני.

כפי שניתן להבין, בשביל להקים אתר כזה, לא מספיק להיות מתכנת טוב או מעצב מקצועי, יש צורך לדעת מה הם כללי הקידום, כיצד מקיימים אותם, איך משתמשים בקידום לצורך שיווק ופרסום, מה צריך בשביל להפיק את התועלת המרבית לחשיפה אופטימאלית של האתר. במילים אחרות, בניית אתר לא יכולה להישאר אך ורק בידיים של מתכנתים אלא חייבת להתבצע במקביל לעבודה עם מקדמי אתרים מקצועיי. זה בדיוק מה שבמדיה גרופ עושים ולכן הקהל נהנה מאתרים ברמה גבוהה מאוד.