חברות רבות כובשות את העמוד הראשון בגוגל, איך הן עושות זאת?
כל צרכן שמחפש מוצר או שירות ניגש היום לאינטרנט, וכמעט כל גולש באינטרנט עושה שימוש במנוע החיפוש של גוגל. באשר לשוק הישראלי, גוגל נוטלת נתח של כ-97% מתעבורת הגלישה היומית ברשת המוערכת בכ-5.5 מיליון גולשים פעילים (לפי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי לשנת 2017).

הגולשים שמגיעים לגוגל לא מקלידים בהכרח את שמו של העסק אלא את השירות או המוצר המבוקשים. כלומר, לא מחפשים את "רהיטי אבי ברמת גן" אלא "מיטות ילדים במרכז". לאחר הזנת שאילתה על ידי הגולש, גוגל מציגה עמוד תוצאות המורכב מתוצאות אורגניות (טבעיות) ותוצאות ממומנות (בראש הדף ולעתים בתחתיתו).

עשרת התוצאות שאינן ממומנות נקראות תוצאות אורגניות משום שהן מסודרות באופן "טבעי" על פי האלגוריתם המתוחכם של גוגל. מומחים וחברות קידום אתרים מעריכים שמדובר על אלגוריתם המורכב מכ-200 פרמטרים שונים (ויותר). לא בכדי, בעלי עסקים רבים תוהים איך מגיעים למקומות הראשונים בגוגל, המהווים נכסי נדלן אינטרנטיים שערכם לא יסולא בפז (תרתי משמע).

אז איך מגיעים לעמוד הראשון בגוגל?
בדומה לנוסחה הסודית של קוקה קולה, רק מעטים יודעים את נבכי האלגוריתם של גוגל (כולל עובדים בכירים בחברה). ואם לא די בכך, האלגוריתם גם מתעדכן באופן תדיר.
זהו המקום שבו נכנסות למשחק חברות קידום אתרים. אלו חברות אשר חוקרות ימים כלילות את האלגוריתם המסועף באמצעות מאות ניסויים ומביאות את לקוחותיהן לעשרת התוצאות האורגניות הראשונות בתחומם. חברות קידום אתרים עושות זאת בזכות ניסיון שנצבר לאורך שנים ותוך היכרות עם שלל הפרמטרים השונים. הן מתחזקות תשתית רחבת היקף של אתרי אינטרנט המאפשרים להם להכיר את הפרמטרים החשובים לגוגל ולהיות הראשונות לזהות שינויי מגמה. באופן כללי חברות קידום אתרים מתמחות באופטימיזציית האתר למנועי חיפוש הידועה גם כ-SEO (Search Engine Optimization).


התחייבות לתוצאות
הצלחת קידום אורגני בגוגל מבוססת על הידע המקצועי והתשתית של החברה המקדמת. רק חברות אשר צברו ניסיון בתחום ויודעות כיצד לקדם עסקים בענפים שונים מסוגלות להתחייב על תוצאות בתקופת זמן מוגדרת. למשל, חברת מדיה גרופ הייתה מהחברות הראשונות והיחידות בישראל אשר "קפצה אל המים העמוקים" תוך הוספת סעיפי התחייבות בחוזי קידום מול לקוחות. החברה אף הגדילה לעשות כאשר הגדירה את ההתחייבות בתקופת זמן.


תהליך הקידום האורגני
כל עבודת קידום מתחילה עם אפיון קהל היעד של העסק. ראשית כל יש לענות על השאלה: "מי הם הלקוחות הפוטנציאלים הרווחיים ביותר?". בשלב הבא, לאחר שאותו קהל הוגדר, חברת הקידום מבצעת מחקר מילות מפתח (Keyword Research).

בעזרת כלים אנליטיים מתקדמים החברה מאתרת את מילות המפתח וביטויי החיפוש שהלקוחות הרלבנטיים מקלידים בגוגל. למשל, אם מדובר על חברה להפקות אירועים, חשוב לדעת האם הלקוחות מקלידים "מארגן אירוע" או "מפיק אירוע". ייתכן אפילו שיתברר שיש חשיבות להיבטים כמו מגדר ושיותר גולשים מחפשים "מפיקת אירוע" על פני "מפיק אירוע". מחקר מילות מפתח חייב להיות מבוסס גם על נתונים כמותיים (כמו היקף חיפושים החודשי/שנתי, מידת תחרותיות) וגם על ניתוח איכותי (מה המשמעות של החיפוש ברשת, מי מקליד את החיפוש וכו'').  

הצעד הבא בתהליך כולל ביצוע מספר רב של פעולות אופטימיזציה המבקשות להצליב בין האתר לבין גוגל על פי מילות מפתח מדויקות. מדובר בתהליך הכולל פעילות בתוך האתר פנימה (On-Site SEO) וכלפי הרשת החוצה (למשל, על ידי יצירת קישורים חיצוניים ממקורות רלבנטיים).

במקביל, חברת הקידום מבצעת ניתוחים רוחביים ונקודתיים לגבי הביצועים של האתר ברשת. עליה לוודא האם ביטויי המפתח שאותרו אכן מניבים את התוצאות המצופות, האם כדאי להתמקד בביטויים נוספים, האם הביצועים של האתר אופטימאליים וכדומה. אנליזה זו מאפשרת להתחקות אחר קצב התקדמות הקמפיין ולבצע שינויים במידת הצורך.