תהליך הקידום האורגני
כל עבודת קידום מתחילה עם אפיון קהל היעד של העסק. ראשית כל יש לענות על השאלה: "מי הם הלקוחות הפוטנציאלים הרווחיים ביותר?". בשלב הבא, לאחר שאותו קהל הוגדר, חברת הקידום מבצעת מחקר מילות מפתח (Keyword Research).
בעזרת כלים אנליטיים מתקדמים החברה מאתרת את מילות המפתח וביטויי החיפוש שהלקוחות הרלבנטיים מקלידים בגוגל. למשל, אם מדובר על חברה להפקות אירועים, חשוב לדעת האם הלקוחות מקלידים "מארגן אירוע" או "מפיק אירוע". ייתכן אפילו שיתברר שיש חשיבות להיבטים כמו מגדר ושיותר גולשים מחפשים "מפיקת אירוע" על פני "מפיק אירוע". מחקר מילות מפתח חייב להיות מבוסס גם על נתונים כמותיים (כמו היקף חיפושים החודשי/שנתי, מידת תחרותיות) וגם על ניתוח איכותי (מה המשמעות של החיפוש ברשת, מי מקליד את החיפוש וכו'').
הצעד הבא בתהליך כולל ביצוע מספר רב של פעולות אופטימיזציה המבקשות להצליב בין האתר לבין גוגל על פי מילות מפתח מדויקות. מדובר בתהליך הכולל פעילות בתוך האתר פנימה (On-Site SEO) וכלפי הרשת החוצה (למשל, על ידי יצירת קישורים חיצוניים ממקורות רלבנטיים).
במקביל, חברת הקידום מבצעת ניתוחים רוחביים ונקודתיים לגבי הביצועים של האתר ברשת. עליה לוודא האם ביטויי המפתח שאותרו אכן מניבים את התוצאות המצופות, האם כדאי להתמקד בביטויים נוספים, האם הביצועים של האתר אופטימאליים וכדומה. אנליזה זו מאפשרת להתחקות אחר קצב התקדמות הקמפיין ולבצע שינויים במידת הצורך.